2009-11-10 09:20:43
Program "Gmina bez azbestu"
W roku bieżącym gmina Słupsk realizowała program „Gmina bez azbestu”. Dzięki dofinansowaniu w kwocie ponad 23.000 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku stanowiącej 40 % kosztów całkowitych, udało się sfinansować usunięcie eternitu z 13 nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkaniowe oraz, znajdujących się na terenie naszej gminy.
Gmina Słupsk finansowała mieszkańcom 100% kosztów związanych z usunięciem eternitu z dachu, jego transportem na składowisko oraz unieszkodliwianiem także utylizacje pokryć dachowych z budynków gospodarczych, zostało podpisane 39 umów. Mieszkańcy musieli jedynie pokryć koszt zakupu nowego pokrycia dachowego. W ramach programu udało się usunąć ponad 4982 m2 (ok. 75 ton) eternitu z terenu naszej Gminy, który został unieszkodliwiony zgodnie z przepisami prawa - trafił na uprawnione składowisko odpadów tj. do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Bierkowie.