2008-10-31 11:19:37
Realizacja programu "Gmina bez azbestu"
Z 44 nieruchomości w Gminie Słupsk w tym roku udało się usunąć eternit z dachów. Pieniądze na ten cel w wysokości 119 tysięcy złotych przekazał Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Dofinansowanie pokryło 60 procent całkowitych kosztów. Gmina finansowała mieszkańcom sto procent kosztów związanych z usunięciem eternitu z dachu, jego transportem na składowisko oraz unieszkodliwianiem. Mieszkańcy musieli jedynie pokryć koszt zakupu nowego pokrycia dachowego. W ramach programu udało się usunąć ponad 6119,68 m2 (87,22 ton) eternitu z terenu naszej Gminy, który został unieszkodliwiony zgodnie z przepisami prawa – trafił na uprawnione składowisko odpadów tj. do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Bierkowie.
Program udało się zorganizować dzięki Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.